Excelling together | التفوق معا

February 14, 2019

Excelling together

    Throughout the year, many EL students complain about how difficult science classes are.   According to science teacher Amanda Schnepp, learning new vocabulary that has Latin and Greek isn’t the easiest thing for most EL students.

 

    “I have heard some students say they didn’t study a lot of science in their home country,” EL department chair Amy Peddie said. “So when they get to the U.S., science is a new subject area for them.”

 

    A new partner project involving Purdue University and SHS hopes to change the EL students’ performance in science classes and help students understand science better.

 

   “We hope that it will help all students learn science better but especially people who are learning English,” Purdue professor Dr. Amy Ricketts said.

 

   The purpose of the project is to help science teachers learn how to teach EL students in such a diverse school.

 

   The project will last four years. It will only be done in SHS. The first year will mostly be about interviewing students and science and EL teachers that are participating in the project. The Purdue project will interview at least 30 students. Through this, the professors will get to know more about SHS, students, and teachers. Students can sign a paper for participating in an interview. Students can ask their EL teacher for the paper to sign up.

 

   In the second year two EL and two science teachers will be partnering up to support students learning in their classroom. The two science teachers are Melissa Schick and Daryl Traylor. The two EL teachers are Bri Kompara and Amy Peddie.

 

    In the third year, four more teachers will be invited to the project to work together.

 

    In the fourth year the eight teachers who participated in years two and three will share their experiment and share what they learned with other science, engineering and EL teachers.

 

   “The idea is we think that the science teachers have a lot that they can learn from EL teachers, and EL teachers have a lot to learn from science teachers,” Ricketts said.

Meet The Writer:
Photo of Mawlida Sulaiman
Mawlida Sulaiman, Reporter

Hi everyone, I am Mawlida Sulaiman, a freshman at SHS! This is my first semester in the Journal class as a Foreign Language writer. I write English and...

View 1 Comment

التفوق معاً

   طوال هذا العام، يشكو العديد من الطلاب متعلمي اللغة الانجليزية حول مدى صعوبة مادة العلوم. بالنسبة لمدرسة العلوم أماندا شنيب، فإن تعلم المفردات الجديدة التي تحتوي على اللاتينية واليونانية ليس أسهل شيء لمعظم طلاب متعلمي اللغة الإنجليزية.

 

   “لقد سمعت بعض من الطلاب يقولون أنهم لم يدرسو الكثير من العلوم في وطنهم,” قالت رئيسة قسم اللغة الانجليزية إيمي بيدي. “عندما يصلون إلى الولايات المتحدة، يعد العلوم مجالًا جديداً لهم.”

 

   مشروع شريك جديد يشمل جامعة بوردو و مدرسة ساوثبورت الثانوية يأملان في تغيير أداء طلاب متعلمي اللغة الانجليزية في فصول العلوم ومساعدة الطلاب على فهم العلوم بشكل أفضل.

 

   “نتأمل أن يساعد ذلك جميع الطلاب على تعلم العلوم بشكل أفضل وخاصةٍ الناس الذين يتعلمون الإنجليزية,”

قالت الدكتورة آمي ريكيتس، الأستاذة في جامعة بوردو.

 

   الهدف من هذا المشروع هو مساعدة معلمي العلوم على تعلم كيفية تدريس طلاب متعلمي اللغة الانجليزية في مثل هذه المدرسة المتنوعة الذي يوجد فيه أكثر من لغة.

 

   سيستمر المشروع أربع سنوات. سيتم المشروع فقط في مدرسة ساوثبورت الثانوية. ستكون السنة الأولى حول إجراء مقابلات مع الطلاب ومدرسي العلوم و الانجليزية والمعلمين المشاركين في المشروع. سيقوم أستاذ بوردو بمقابلة ٣٠ طالباً على الأقل. من خلال هذا، سيتعرف الأساتذة على المزيد عن مدرسة ساوثبورت الثانوية والطلاب والمعلمين. يمكن للطلاب التوقيع على ورقة للمشاركة في المقابلة. يمكن للطلاب أن يطلبوا من معلمي تعليم اللغة الإنجليزية الخاص بهم لأجل توقيع الورقة.

 

   في العام الثاني، سيشاركون اثنان من مدرسي التعليم اللغة الإنجليزية واثنين من معلمي العلوم في دعم الطلاب الذين يتعلمون في فصولهم الدراسية.  الأثنين من مدرسي العلوم هما ميليسا شيك وداريل ترايلور. الأثنين من المعلمين التعليم اللغة الإنجليزية هما براي كومبارا و بيدي.

 

   في السنة الثالثة، سيتم دعوة أربعة معلمين آخرين إلى المشروع للعمل معاً.

 

   في السنة الرابعة، سيشارك المدرسون الثمانية الذين شاركوا في السنتين الثانية والثالثة في تجربتهم ويشاركون ما تعلموه مع مدرسي العلوم والهندسة والمعلمين الآخرين.

 

   “الفكرة هي أننا نعتقد أن مدرسي العلوم لديهم الكثير الذي يمكنهم أن يتعلمو من مدرسي تعليم اللغة الإنجليزية، وأن مدرسي تعليم اللغة الإنجليزية لديهم الكثير أن يتعلمو من مدرسي العلوم,” قالت ريكيت.

 

Leave a Comment

The Journal Rewired • Copyright 2020 • FLEX WordPress Theme by SNOLog in